Siargao, Filipíny: island hopping, surf, yoga a dobré jídlo!

Na tento článek se těším již dlouho a rovněž se jej dlouho chystám napsat, na ostrově Siargao, Filipíny je totiž peckovně, máme vnitřní klid a balanc, a taky spoustu krásných fotek, na ty se těším spešl, až vám ukážu a vy budete moci proniknout do atmošky Siargaa! K článku mne povzbudila Markéta, které moc děkuji! Klikněte a koukněte, jak si můžete udělat radost i vy! 🙂

V minulém článku z ostrova Cebu jsem naťukla, o čem bude ten další. Na Filipíny jsme se dostali 26.11, první týden jsme strávili v Cebu a poté se 4.12. přesunuli letecky na ostrov Siargao, který se pyšní 1 z 10ti nejlepších vln světa – Cloud 9!

Cloud 9 a borci už si to mašírují… 🏄🏾 Siargao, Filipíny

Jak probíhá náš běžný den na ostrově Siargao, Filipíny?

Marťa to včera popsal krásně: konečně máme pohodičku! A fakt že ji máme, cítím se zde jako doma a nic mě netrápí (kromě počítače, ale i ten už jsem nechala být…), máme všechno, co potřebujeme. Je tady několik surfových (skvělých) spotů, spoustu možností (dokonalé) yogy a výborná strava.

Běžně tedy ráno vstaneme, Marťa jde na surf, já do oběda pracuju, Marťa se vrátí, začínám vařit, obědváme, potom buďto zase práce, nebo nákupy jídla, nebo tvořím nějaký dezert, čtu si, plavu a opaluju se, atď atď :-D, ve 4 / 4:30 začíná yoga, po yoze večeře a volný čas (pro Marťu často práce), telefonování s rodinou a přáteli, a podobně. Tak máte zhruba představu, jak náš den vypadá 😊 Od 18.11 do 4.1 jsme si našli kamarády Izraelce, takže jsme většinu času trávili s němi a hráli hry nebo chodili na večeře. Už nám odjeli a já jsem trochu smutná, protože jsme byli jako jeden celek (a Marťa měl sparinga na surf, který byl ještě urputnější než on snad 😬😂), ale přijdou určitě další👫

Počasí na ostrově Siargao, Filipíny

Jelikož je Siargao dost na východě a u Pacifiku, tak je tady jiné klimatické podnebí (nebo teda jak to nazvat…), no prostě na západ je teď hlavní sezóna turistická (což je i tady, protože je zima a vlny jsou tady skvělé jen v zimě), a je tam krásně a neprší, alespoň ne tolik, co na Siargau. Od začátku našeho pobytu na Siargau (4.12) nám prší, snad nebyl jediný den, kdy by nezapršelo alespoň trochu. Celkově jsme zažili snad 2 tajfúny, několik bouřek (včetně neskutečně silné hromo-bleskové včerejší!:-D) a 3 zemětřesení. U toho jednoho jsme seděla na záchodě (v betonové budově), a musela jsem se přidržet, jak to semnou zahoupalo! 😀 Takže mazec, silnější zemětřesení jsme ještě nezažili. Takže toliko o počasí. Mně to ale nevadí, protože se mi lépe pracuje a nemám belohlav, když jsem na surfu, jinak když peče slunko, tak je mi šoufl hned po půl hodině! 😀

Ostrov Siargao, Filipíny

První, nebo možná druhý víkend, jsme si udělali výlet kolem celého ostrova. Ostrov Siargao je nádherný, definitivně ten nejkrásnější, který jsme zatím viděli. Prostě od začátku naší cesty se to jen a jen zlepšuje! 😊Je celý pokrytý palmami a zelení, je to vážně oáza 🌴. Přikládám zde zepár fotek, které jsme po cestě pořídili.

Siargao, Filipíny
Začnu touhle – na Siargao se dá přiletět pouze z ostrova Cebu, je taky prťulilinkaté letiště, které je totálně roztomilé 🙈 Bágly vám vyhodí na hromadu do takové místnůstky a mašírujete si to ven Siargao, Filipíny

Pohledy z letadla byly neskutečné!!! 💙Přes matné sklo to však nešlo pěkně zabrat… Siargao, Filipíny

Zmíněná zeleň… To jte nečekali, co?? 🌴🌿😻 Siargao, Filipíny

Kokosy – největší slast!! Siargao, Filipíny

Totální pozérky!!! 😄👅 Siargao, Filipíny

Arty… 👀 Siargao, Filipíny

Neviděli jate mého Tarzana?? 👀👅 Siargao, Filipíny

Tohle je na východě ostrova, u San Isidra. Tady se stále žije v chudobě a stlučených chatkách… Siargao, Filipíny

Jak jsme tak pokračovali směrem k hlavnímu městu General Luna, tak jsme slyšeli kokrhat několik kohoutů a hned nám bylo jasné o co jde… Nebudu tady popisovat kohoutí zápasy, řeknu vám jen, že mě to rozbrečelo a jedná se o jeden z nejhorších zážitků v mém životě… 😰 Chudáci zvířata… i tohle mě utvrzuje v mém kroku stát se vegankou

Nezůstane to však v takovém stavu dlouho, protože se o tomto ráji čím dál tím více lidí začíná dozvídat, půlka ostrova je již odkoupená (Číňanama, kým jiným… :-/) a spekuluje se, že zde bude mezinárodní letadlo (teď se létá jen do Cebu). Cesty jsou zde dokonalé, myslíme si, že už to dělají dopředu kvůli letišti a přívalu turistů. Domy se tu vystavují fakt jak houby po dešti, vnímáme to každý den. Je to logický krok, když sem lidé (stejně tak, jako my) jezdí a potřebují někde bydlet. Možná by jen resorty nemusely být tak obrovské a skýtat tolik nepotřebného prostoru, místo nich by mohly nazpět vysázet palmy nebo zeleň, jako je tomu například v Lotus Shores. Rovněž by mohli přejít na solární panely a podobně udržitelné zdroje, jenže opět je zde ten problém, že ne tak gramotní lidé cítí peníze a udělají pro ně vše.

Možná taková –komická – zajímavost: V našem současném ubytku třídíme odpad, papír, plasty, BIO, prostě všechno. Popelnice se potom vyvezou před ubytko, okolo jede auto, nabere je a hodí je na kopu na obrovskou skládku (nedaleko tohoto ubytka) 👎🏽Chápete? I tohle je problém, nevědí, jak odpad zpracovávat, a bude to ještě horší.

Island hopping, Siargao, Filipíny

Jak jsem již zmínila výše – Siargao je prostě snové, nádherné, zelené. Skládá se z několika ostrovů, a vám stačí přijít k přístavu, kde si během dvou minut můžete domluvit loďku a kapitány, kteří s vámi budou absolvovat tak zvaný island hopping – čili prohlídky po okolních ostrovech, je jen na vás, které si vyberete. Poté už jen sjednáváte cenu. My měli celodenní výlet s odlehlými ostrovy, chladícím boxem na jídlo a šnorchlovací výbavou za 3 000 PHP, tuto částku jsme podělili pro obě dvojice a vyšlo nás to zhruba na 27E. Měli jsme tak dokonalý výlet a kluci surfový spot sami pro sebe! 👌🏽

Prochajda po pláži 👅 Island hopping, Siargao, Filipíny

Shunit & Or – naši Izraelští friendíci 💙 Island hopping, Siargao, Filipíny

Island hopping, Siargao, Filipíny

💙💑 Island hopping, Siargao, Filipíny

Nádherný reef a neskutečně průzračná voda… 💙 Island hopping, Siargao, Filipíny

Shunit znamená v hebrejštině korál, neboli reef. Shunitin bratr se jmenuje vlna 💙 Siargao, Filipíny

Surf, Siargao, Filipíny

To je samozřejmě ten hlavní důvod, proč jsme si právě ostrov Siargao vybrali. Říká se o něm, že je mekou surfování na Filipínách. A je tomu skutečně tak! Surfování je tady peckovní, jsou zde desítky spotů, pro úplné začátečníky (Secret Spot), až po úplně pokročilé (Cloud 9). Já zatím ozkoušela pouze 4 spoty, ty pro začátečníky. Pokud bych totiž zkoušela sjet velké vlny, tak by tohle byl asi můj poslední článek 😂 Vlny jsou zde zatím nej, s Bali se (pouze můj názor!!) nedají srovnat, a to hlavně čistotou (neprodíráte se odpadky, jako například na Bali v Kutě) a průzračností vody a taky okolím, všude samé palmy a zeleň 🌴🌿. Všechny surferské spoty na Siargau nabízí jedinečné panoramaty a výhledy!

Jelikož je zde tolik spotů, tak si člověk může vybrat podle větru, kdy bude low tide, atd. Já tomu zas tolik nerozumím 🙈Ale Marťa vždycky den předem čekne předpověď na Magicseaweed a podle toho se orientujme. Na Siargau sice není až tolik turistů, zato však všichni surfují, včetně místních, takže když nějaký spot funguje perfektně, může být dost crowded.

Marťa se zelpšuje den co den, je to prostě borec! 😎😝Zčekni jeho videjo tadyyyyy:

Jídlo, Siargao, Filipíny

Jasný, ještě abych ho nezmínila haha! 😂🙈 Jídlo je základ, a my si konečně můžeme dopřávat, co chceme, protože máme vlastní kuchyň! To je největší pecka, neustále si vaříme zdravá jídla, na která máme chuť. Předtím bylo pro mě těžké jíst jídla v restauracích, jelikož se z vegetariánství snažím přejít na veganství, většina jídel totiž obsahovala mléčné výrobky nebo vejce, a tak to šlo těžko. Konečně tedy můžu pomoct přírodě a neničit ji a konzumovat stravu dle svých představ!

Oblíbené restaurace, Siargao, Filipíny

Občas chodíváme pracovat přes den do Lotus Shores (o kterém bych chtěla napsat příští článek), což je zelená oáza, ve které nalezne klid v duši každý. V Lotus Shores vaří pouze veganská, a velice chutná, jídla, která mě osobné neskutečně nasytí na několik dalších hodin (a to jsem jooooo jedlík! 😂). Takže i když je strava dražší, stojí za to!

Další naše, asi nejoblíbenější, restaurace je Kermit. V Kermitě se snoubí dokonalé jídlo, s velice přívětivýma cenama a skvělým servisem. Takovéto restaurace jsou veliká výjimka, možná proto je Kermit beznadějně každý večer vybookovaný 👀 Pokud se někdo chystáte do Siargaa, určitě jej nesmíte vynechat!

Markety, Siargao, Filipíny

Drtivou většinu potravin nakupujeme na místních marketech, ironií však je, že potraviny (ovoce a zelenina) na markety jsou dováženy z vedlejšího ostrova Surigao. Na Siargau téměř nic nepěstují, a to mi hlava celkem nebere. Mají tady peckovní podmínky, mohli by pěstovat bars co, ananasy, melouny, dragon fruit, no prostě cokoliv, včetně zeleniny, ale nedělají to. Nechápu to, takže se na to asi budu muset zeptat haha. Ovoce a zelenina však chutnají skvostně, na Filipínách mají výborné manga a banány 🍌(ty ze Srí Lanky však netroufnou žádné!!), takže máme denní přísun živin v podobě ovocíčka a zeleniny 🍏🍊🍉🍍🍅🍆Mimo to je zde 1 supermarket, kde nakupujeme zbytek potravin.

Jídla normálně nefotím, tak alespoň nějaké ty raňajky z posledních dnů 👅

Shaka, Siargao, Filipíny

Shaka – ty nej smoothiebowls!! 👅Siargao, Filipíny

Shaka bowls, Siargao, Filipíny

Yay Lodge, Siargao, Filipíny

A na závěr můj včerejší dezertík – RAW RAFAELLO!! 😻😻😻Yay Lodge, Siargao, Filipíny

Yoga, Siargao, Filipíny

V současné době jsou na výběr tyto prostory, kde se dá provozovat yoga:

Lotus Shores – V Lotus Shores je několik druhů yogy, mají ranní lekce (od 8:00) a odpolední (od 16:00), vy si tedy můžete vybrat svoji oblíbenou. Tradičně trvá lekce od 1,5 hodiny do 3 hodin, vždy je zakomponovaná i meditace

Green House – Zde jsou ve stejné časy rovněž denní yogy, s tím, že odpoledne je Hatha yoga. Tato yoga se mi líbila, rovněž i yogínka, ale top top je lokalita – yogové studio je totiž tváří tvář oceánu, a vy máte tak neskutečný výhled! 😍

Buddha´s resort – Na této yoze jsem byla doposud nejčastěji, a to z toho důvodu, že byla přímo vedle našeho předchozího ubytování, a taky proto, že se jedná o Vinyasu, kterou mám nejraději.

Vila Solaria – Zde je yoga na bázi dobrovolného příspěvku. Vila Solaria je jinak pecka, je to hostel, kde se shromažďuje kopec mladých pohodových cestovatelů a každý večer je uspořádaný nějaký program. Je tam peckovní uvolněná atmoška 😜

Viento Del Mar – Yogu ve Vientu jsme vyzkoušeli pouze jednou, cvičí se tam Ashtanga yoga, která mi vyhovovala, ale nějak nás to prostě… neokouzlilo, nevím. Možná tomu ještě dám šanci 👍🏽

No, tak na to, že Siargao není ani zdaleka tak turistické, jako například Bali, tak je zde několik míst, kam můžete zajít na yogu. Například v takové Kutě na Bali nebylo ani jedno yogové studio, dost jsem tam trpěla haha 😬😁

Celkově je yoga hodně drahá, oproti Česku i Slovensku, kde jsem za 1 lekci platila většinou 100 -120,- Kč, zde stojí 1 lekce od 160,- Kč do 270,- Kč, v drtivé většině však 160,- Kč. Já chodím na yogu alespoň 4x týdně, ve finále se tak nejedná o malý výdaj. Na Bali stála lekce yogy ještě více (kolem 7E).

Lotus Shores, Siargao, Filipíny
Jedna pózička z Lotus Shores 🙂 Siargao, Filipíny

Internet, Siargao, Filipíny

Internet je na Siargau velice špatný a hodně ho ovlivňuje počasí, před několika lety zde bylo tsunami, pokud se nepletu, a zničilo ostrov. Museli tak veškeré antény a bars co vystavět znova, proto (prej) není kvalitní internet. I proto nemůžu používat svůj notebook, protože do něj potřebuju nainstalovat nový systém, přičemž je nutný kvalitní internet. Předpokládám tak, že budu muset počkat až na další destinaci! Kupujeme si pravidelně data, které si sdílíme.

Pokud se vám článek líbil a přinesl vám hodnotné tipy, tak jej prosím ohodnoťte níže modrýma hvězdičkama (5 je nejvíc) a dejte LIKE naší Facebookové stránce, ať vám neunikne nic z naší cesty kolem světa! Fotky můžete šmejdit a lajkovat na Instagramu, kam rovněž občas dáváme co zrovna děláme a objevujeme 🙂

Klikejte na miniatury níže a čtěte další příběhy a tipy z našich cest!

Papa, Šuri 🍉

Facebook Comments

10 thoughts on “Siargao, Filipíny: island hopping, surf, yoga a dobré jídlo!”